woensdag 25 mei 2011

Kort nieuwsbericht: Diesel

 Diesel koopt eiland

Jeansgigant Diesel startte in 2011 de Diesel Island-campagne. Hierin worden de door de wereld onbegrepen Diesel-fans opgeroepen om te verhuizen naar het nieuwe land: Diesel Island. De collectie is hier dan ook duidelijk door geïnspireerd. Via posters, e-mails en foto's in het straatbeeld worden de kleurrijke, modebewuste Diesel fanaten opgeroepen om te emigreren naar een eiland waar alles beter, en vooral mooier is. Wat begon als een leuke gimmick om de zomercollectie te promoten, groeide uit tot een fenomeen. Er waren zoveel aanhangers van het idee, dat Renzo Rosso, oftewel de grote baas van het jeansmerk, een echt eiland kocht. Het kleine eiland, dat vlak naast Panama in Zuid-Amerika ligt, zou ook de naam Diesel Island gekregen hebben, moesten de autoriteiten van Panama het toegelaten hebben. Het eiland is namelijk technisch gezien nog wel in het bezit van Panama. In de winkels van het merk, kon je je Diesel paspoort gaan ophalen, de winkeltassen werden zo geprint, dat het net reiskoffers waren, geen detail werd over het hoofd gezien. Hoeveel geld de campagne momenteel al gekost heeft, is onduidelijk. Liese D'Hulst is een jeansfreak en is helemaal weg van de aanpak: 'Ik draag al heel mijn leven Diesel jeans. Naast het feit dat het gewoon kwalitatief de beste zijn, zijn ze op vlak van reclame altijd aan de top gebleven. Met deze campagne overtreffen ze zichzelf, ik hoop dan ook dat er nog een vervolg komt!' Of we binnenkort ook op vakantie kunnen gaan naar Diesel Island, is nog niet duidelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten